söndag 30 mars 2008

Söndagssömnig i salig blandning med måndagsångest

Jag hade höga förhoppningar inför den här helgen. Hade gjort en låååååång lista med saker* jag skulle göra denna helg. När helgen är slut kan jag sammanfatta helgens aktiviteter ganska enkelt: ingenting** på den listan är utfört. Dessutom skulle jag ju koppla av också. Jag skyller mitt misslyckande på den jäkla sommartiden***!

*Städa, skriva på boken, fota saker och lägga ut på Tradera till försäljning, städa garderoberna, göra slingor i håret, ja ni fattar.
**Dock en del annat, exempelvis deltagande på en 40-årsfest, och arbetet med att redigera ca 150 fotografier från sommarens semester för att sen göra en fotobok.
***Är notoriskt morgontrött, så vad tror du jag tycker om att behöva gå upp en hel timme tidigare bara för att någon idiot har fått för sig att vi skall flytta tidsuppfattningen fram och tillbaka ett par gånger om året? VARFÖR undrar jag.

4 kommentarer:

Peter Madison sa...

Notorisk morgontrött är bara förnamnet. Det borde vara olagligt att gå upp före åtminstone kl 9 på morgonen...

puman sa...

Japp, det var en pina att hälla sig själv ur sängen imorse. Kände mig som skalman när sovklockan ringer... Himla eländigt påhitt, sommartid...

Joules sa...

Eftersom jag inte heller är någon morronmänniska så tycker jag det vore finnemang om man kunde göra om så att det blev ständig sommartid.

Slippa joxa med klockan. Och slippa få det ÄNNU mörkare på vintern.

Vem bryr sej om det är mörkt på morronen lixom?

puman sa...

joules: kunde inte sagt det bättre själv!!!