torsdag 27 mars 2008

Jag kan inte sluta le!


...och varför skulle jag det? Idag blev det äntligen klart, H, vännen från Norge, hennes dotter M med två väninnor*, och jag, åker till San Francisco i det stora landet i väst den 25 april.


Boendet** är inte löst ännu, men troligen bor vi mitt i smeten, nära affärer, cable carts***, och inte allt för långt till pirarna. Det ska bli härligt att återuppleva staden igen. Jag har nedräkning, det är mindre än en månad kvar!


Och nu till något helt annat...


Vad ska jag köpa för födelsedagspresent till Gudsonen som fyller sex år på måndag****? Jag har INGEN aning. Han önskar sig av mig bara någon typ av polisstation som kostar åtskilligt och som Lillebror, 18 månader kommer att ha sönder snabbt. Känns inte som någon bra idé...


Natti natti.


*Tre tonårstjejer, puh!

**Men det löser vi imorgon eller i helgen.

***Det ÄR kul att åka spårvagnarna upp och ned för alla branta backar som man ser i filmerna.

****Förslag mottages tacksamt!

2 kommentarer:

Peter Madison sa...

Meningen var att jag skulle åka till New York just den 25:e april men jag stannar hemma och mina kompisar åker utan mig. Vem vet, vi hade kanske suttit på samma plan då! :)

San Fransisco låter hur kul som helst!! Har aldrig varit där men skulle gärna åka dit. Du kommer få en kanonresa, såklart!

puman sa...

Peter: Tack!

Jag har vart i SF förr, och det är en underbar "liten" storstad med mycket atmosfär. Kameran följer med, så kanske får du se en del av det på bloggen sen. :)

Vad synd att din resa inte blir av, NY har jag aldrig vart till ännu, men det är också en stad som står på min reselista i framtiden.

Vad håller dig kvar i Svedala?